Sčítanie dopravy vykonané v roku 2005 ukazuje, že pri Trnave sa „zlievajú" dva v podstate rovnako silné dopravné prúdy - prúd od Trenčína v sile 24.000 áut za 24 hodín s prúdom od Nitry v sile 27.000 áut za 24 hodín. Výsledkom je 44.000 áut na diaľnici do Bratislavy, zvyšok absorbuje prevažne Trnava. Ak by autá na Nitru, Bystricu a Košice nešli popri Trnave, bola by diaľnica Bratislava - Trnava odľahčená približne o polovicu. Žiadny šesťpruh by pre 25.000 áut nebol potrebný.
Riešenie teda nie je šesťpruh medzi Trnavou a Bratislavou, ale odklonenie dopravného prúdu z Nitry v Seredi rýchlostnou cestou na Senec (cca 27 km) a Bratislavu, alebo asi 20 km dlhým úsekom napájajúcim sa na diaľnicu Trnava - Bratislava pri Čataji. V Senci by rýchlostná cesta od Serede naviazala na 14 km úsek cesty od Senca d Ivanky pri Dunaji, ktorá sa má rozšíriť na štvorpruhovú cestu s mimoúrovňovými križovatkami a s kapacitu vyše 40 tisíc áut za 24 hodín. Dopravoprojekt má do apríla 2009 dodať Slovenskej správe ciest dokumentáciu pre územné konanie v tejto veci.
Dá sa namietať, že stavba 20 km rýchlostnej cesty od Serede po Čataj alebo cca 30 km po Senec je drahšia ako pristavanie dvoch ďalších pruhov k diaľnici medzi Trnavou a Sencom resp. Ivankou pri Dunaji za plnej prevádzky. Na druhej strane nemožno ignorovať fakt, že trasa Sereď - Senec by oproti dnešnej obchádzke popri Trnave asi o 10 km skrátila trasu medzi Bratislavou a Nitrou, stredným a východným Slovenskom. K úsporám pohonných hmôt a času pre desaťtisíce vodičov denne by sa navyše onedlho pridali aj úspory na mýte za používanie diaľnic a rýchlostných ciest ich užívateľmi. A práve to môže byť príčinou prečo toto logické a efektívne riešenie Ministerstvo dopravy „nevidí". Národná diaľničná spoločnosť zjavne plánuje krížovými dotáciami z mýta vyberaného od ľudí z južnej polovice Slovenska - nafúknutým aj vďaka 10 kilometrovej obchádzke cez Trnavu - dotovať neúnosne drahú prevádzku tunelov a estakád na Považí a Kysuciach a splácať dlhy narobené pri ich výstavbe. Nakoniec na maskovanie takýchto a podobných „mimorozpočtových" machinácií Dzurinda pred pár rokmi NDS stvoril - a z presne tých istých dôvodov ju dnes Fico drží pri živote.